1. do 3. razred

Osmi teden dela na daljavo (11. 5. 2020 – 15. 5. 2020)

MAPA »ČIPKARSKA ŠOLA NA DALJAVO«

Mini naloga tega tedna:

DELAMO RED : vzemi mapo (lahko navadno PVC, za vpenjanje) in jo označi z nalepko »Čipkarska šola na daljavo« in vanjo uredi naloge za vseh preteklih 7 tednov dela na daljavo.

 Da ti malo osvežim spomin:

  • teden: risba s klekljarskim priborom,
  • teden: vzorca morske zvezdice in morskega psa,
  • teden: sestavljanka – vzorec,
  • teden: fotografija kamnite čipke (če jo imaš),
  • teden: risanje poljubnega motiva za čipko,
  • teden: »Moj prvi vzorec za klekljanje«,
  • teden: pesmica ali zapis na temo »Klekljam« oziroma »Čipka«.

Veliko ste naredili.

Ta teden pa poskušamo v šoli vse pripraviti, da bi prihodnji teden, ko pridete k pouku, začeli tudi s klekljanjem. Upam, da bo uspelo! Se že veselim!

 

Sedmi teden dela na daljavo (4. 5. 2020 – 8. 5. 2020)

PESNIM ali PIŠEM

Dragi učenci!

Se še spomnite kaj vse ste že naredili v šestih tednih dela na daljavo? Risali in poimenovali ste klekljarski pribor, barvali ste vzorce in ugotavljali katere načine klekljanja bi morali uporabiti, da bi jih lahko skekljali in koliko parov klekljev bi potrebovali pri delu. Iz koščkov ste sestavili vzorec za klekljanje, ogledali ste si filmček o klekljanju kitice in tako osvežili spomin na klekljanje kitice. Na sprehodu ste ustvarili kamnito čipko. Nekateri ste ji dodali tudi storže, pa vejice. Narisati ste poskusili čisto pravi vzorec za klekljanje, pod katerega ste se podpisali. Veliko ste naredili.

Za ta teden sem vam pripravila pesmico »Naše klekljarice«. Spesnili so jo učenci 1. in 2. razreda PŠ Davča z učiteljico Martino Peternelj, kjer tudi pridno vrtijo klekeljne. Poiskala sem jo v Naših poteh, ki so izšle junija 2007, ko je naša čipkarska šola praznovala rojstni dan – stara je bila 100 let. Lahko izračunate kako zelo je stara letos!J

Pesmico najdete v priponki. Natančno preberite, kaj vse so počele klekljarice. Dolgčas jim ni bilo, kajne?

 

Zdaj pa vaša naloga:

  • vem, da nekateri radi in hitro sestavite pesmico ali pa vsaj 1 – 2 verza. Pesmico naslovite »Klekljam…« ali pa »Čipka«. Poskusite storiti to in v besedilo vplesti kaj o čipkah, klekljanju…

ALI

  • če pa vam pesnjenje gre težko izpod rok (oziroma jezika) pa napišite najmanj pet povedi na temo »Klekljam…« ali pa »Čipka«.

Me prav zanima kaj boste ustvarili mladi literati!

Lepo in zdravi bodite!

Vaša učiteljica Irena Benedičič

Šesti teden dela na daljavo (20. 4. 2020 – 24. 4. 2020)

MOJ PRVI VZOREC ZA KLEKLJANJE

No, pa smo jih že skoraj dočakali. Saj veste kaj mislim? Počitnice, seveda. Še ta teden, pa bodo tu. Na čisto poseben način prislužene: z delom na daljavo. Ampak počitnice bodo pa čisto prave – brez dela na daljavo.

Zdaj pa k delu; da ga opravimo do počitnic.

Prejšnji teden ste na list papirja narisali poljuben motiv – predmet. Se spomnite? S svinčnikom in prosto roko ter z eno potezo. Ta list boste potrebovali. Poiščite ga. Zdaj bomo iz risbe, ki imate narisano, poskušali narisati preprost vzorec za klekljanje. Ne bo tako natančen, da bi  po njem lahko klekljali, boste pa ugotovili kako vzorec nastaja, kaj  vsebuje in koliko truda je potrebno vložiti v risanje enega vzorca.

  • Vzeli boste barvico (prej ste risali s svinčnikom, zdaj potrebujete drugo barvo) in ob že prej narisani črti boste risali novo črto, odmaknjeno od prve približno 5 mm. Tako boste narisali slepi ris. Poskusite risati čim boj enakomerno oddaljeno. Glej primer 1 v priponki 1.
  • Tisti, ki klekljate že drugo ali tretje leto, boste slepemu risu na izbranem mestu dodali sukani ris. Tam, kjer boste narisali sukani ris, mora biti nova črta odmaknjena od prve vsaj 1 cm. V priponki 1 poglej primer 2 – kako je narisan sukani ris in ga poskusi tudi ti tako narisati.
  • Če želite, lahko še kje narišete črtico, ki povezuje slepi ris (zanko – kjer se čipko zakvačka) ali pa kakšno kitico. Glej primer 3 v priponki 1

Temu vzorcu zdaj manjkajo še postavki: pikice ob risu, kamor postavljamo bucike. Teh zdaj ni potrebno risati. Pravi risarji uporabljajo ravnilo, šestilo, krivuljnike,  da so vzorci zelo natančni in po njih lažje lepo klekljamo. Nekateri pa rišejo vzorce tudi s pomočjo računalnika.

Ni tako enostavno, kajne? Zato je prav, da spoštujemo delo risarjev vzorcev in jih ne kopiramo brez njihovega dovoljenja.

  • Vi pa se k svojemu vzorcu odločno in ponosno podpišite.

 V priponki 2 je vzorec, ki ga je narisala 6-letna Isabela. Je tudi vam uspelo?

Zdaj pa na počitnice! Naj trajajo!!!

 

Peti teden dela na daljavo (14. 4. 2020 – 17. 4. 2020)

POSUKAT – PREKRIŽAT – ZATEGN´T

 Že veste o  čem bo beseda tekla v tem tednu? Vem, da veste.

O klekljanju KITICE seveda.

https://www.youtube.com/watch?v=tywtO8fBHRA

Najprej si boste na zgornji povezavi ogledali kratek filmček, ki ga je posnelo društvo Preplet. Da boste osvežili spomin kako to že gre.J

  • Prikazuje in uči kako se kleklja kitica. Tudi vi vsi ste se prve ure v čipkarski šoli srečali s klekljanjem kitice. Se spomnite domačih – železnikarskih navodil, ki so jih že davno uporabljali v Železnikih za klekljanje kitice: »noter, ven, navskriž, zategn´t«, pa najmanj dvakrat okrog punklja. Če ni bila kitica pravilna in lepa pa še tretjič… No, v tem filmu rečejo: posukat, zategn´t; naredijo pa enako.
  • Prikazuje tudi kako se daljša in krajša klekeljne. Mi jih ne krajšamo s pomočjo bucike, ampak si pomagamo s prstom.

Ali veste, da v Žireh že vrsto let organizirajo v sklopu prireditve »Slovenski klekljarski dnevi« posebno tekmovanje za otroke v klekljanju kitice s »klekeljni velikani«? Ti klekeljni so veliki približno 1 meter, nanje pa je navita debela vrv. Ker so tako veliki in težki, vsak tekmovalec lahko drži samo enega; torej štirje tekmovalci sestavljajo ekipo, ki kleklja eno kitico. Klekljati jo je potrebno tako, kot je prikazano v filmu. Oglej si spodnje fotografije, na katerih so naše tekmovalke. Mogoče katero prepoznaš.

 

Zdaj pa tvoja naloga:

Predstavljaj si, da si sklekljal kitico vsaj dvakrat okrog punklja. Torej je dolga, ko si jo odpel. Kakšno čipko bi lahko oblikoval iz nje?

 

V priponki je nekaj mojih idej.

Ti pa poišči čisto tvojo idejo – zamisel. S svinčnikom (s prosto roko), v eni potezi nariši nek poljuben motiv, predmet (lahko rožo, žival ali karkoli drugega kar imaš rad) v velikosti lista A4 format – torej na veliko. Mogoče bo iz te risbe kasneje nastal tvoj vzorček za klekljanje. Držim pesti, da ti uspe! Ti se pa potrudi.

 

 

Četrti teden dela na daljavo (6. 4. 2020 – 10. 4. 2020)

KAMNITA ČIPKA

Ta teden nas sonce in toplota kar kličeta v naravo. Zato ne bomo klekljali s sukancem; ups: tega ne počnemo že odkar nismo v šoli. Pa tudi s papirjem, svinčnikom in barvicami ne. Naredili bomo »kamnito čipko«.

Sigurno si že opazil, da imamo pri glavnem vhodu v šolo ogromno, kamnito čipko. Zabetonirano – torej trajno. Čipka je delo našega cenjenega dolgoletnega likovnega pedagoga in umetnika JANEZA HAFNERJA. Ustvaril jo je skupaj z učenci ob praznovanju 200-letnice Čipkarske šole Železniki. Res lep poklon čipkarski šoli!

Oglej si jo.

 Zdaj pa tvoja naloga:

pojdi na sprehod; pa ne v družbi, seveda. Ustavi se ob poti, potoku… in naberi material:  kamne, kamenčke – večje, manjše – različnih oblik in barv. Dodaš lahko tudi pesek, mivko, prst in mogoče še kaj po svoji zamisli. Zloži v čipko. Brez betona seveda. Če ti je všeč, naredi fotografijo (saj je običajno telefon pri roki ali pa ga ima kdo od staršev), čipko pa preprosto pusti, saj bo razveselila še koga, ki jo bo videl. Tako nas bo čipka povezovala tudi v tem času, ko se ne smemo družiti. Skratka, uživaj kot na morju (sonce, kamenčki) in ostani zdrav!

Spodaj moja kamnita čipka. Nastala je kar na dvorišču.

Lep pomladni pozdrav!
Irena Benedičič

Tretji teden dela na daljavo (30. 3. 2020 – 3. 4. 2020)

 

1. SESTAVLJANKA – VZOREC

Prosi starše, da ti odprejo priponko in jo natisnejo na list.

Na listu so razmetani kosi vzorca, ki jih je potrebno sestaviti v celoto – v pravi vzorec za klekljanje. Natančno izreži kose in jih sestavi v vzorec. Preveri, da se vse pravilno ujema. Potem vse kose skrbno nalepi (z lepilom na zadnji strani) na tršo podlago, da boš dobil vzorec. Bodi natančen, tako kot pri klekljanju in ne hiti preveč.

Naj uspe!

Sestavljanka – vzorec

Jo prepoznaš? Seveda, le kdo je ne bi. Lahko ji na ramo narišeš »prijateljico«, ki ji rada dela družbo.

 

2. Firbcologi so obiskali čipkarsko šolo Idrija, kjer se učijo klekljanja najdlje v Sloveniji. Zelo dolgo časa klekljamo tudi v Žireh in Železnikih. Samo v teh treh krajih v Sloveniji delujejo čipkarske šole.

Na brskalniku »You tube« poišči pod geslom Firbcologi čipka kratek filmček o klekljanju in si ga dobro oglej.

Ali ti uspe ugotoviti katera dva izraza uporabljajo namesto besede punkelj? Napiši jih.

 

Drugi teden dela na daljavo (23. 3. 2020 – 27. 3. 2020)

 

VZORCI … v Železnikih jim rečemo tudi »muštri«

V priponkah te čakata dva vzorca. Prvega je narisala tvoja učiteljica klekljanja, drugega pa je narisala ga. Irma Pervanja iz Idrije.

Prosi starše, da ti jih natisnejo.*

Morska zvezda – vzorec

Morski pes – vzorec

Zdaj pa tvoja naloga:

  • preglej vzorec in ugotovi mesto za začetek klekljanja; začetek označi s črko Z,
  • z barvico pobarvaj tisto, kar je potrebno sklekljati; izbereš lahko tisto barvo, s katero bi najraje klekljal,
  • napiši katere načine klekljanja moraš uporabiti, da čipko lahko izdelaš,
  • napiši še koliko parov klekeljnev potrebuješ za izdelavo čipke,
  • razmisli, če imaš kakšno idejo, da bi narisal svoj vzorec (o tem te mogoče povprašam prihodnji teden).

*    tisti, ki klekljate prvo leto, potrebujete samo vzorec morske zvezdice; tisti, ki ste že bolj izurjeni – torej hodite v čipk. šolo že drugo ali tretje leto, rešite nalogo z obema vzorcema.

Še to: narejenih nalog ni potrebno pošiljati na moj e-naslov; tam sem vam na voljo, če so kakšne nejasnosti. Shranjujte jih, da jih bodo otroci prinesli v šolo; štele bodo k opravljenim obveznostim za letnike.

Ime in priimek:
Razred:

 

Prvi teden dela na daljavo (16. 3. – 20. 3.)

 

Delo v tem tednu:

Učenci poimenujejo klekljarski pribor in ga narišejo s svinčnikom in pobarvajo z barvicami.

Delovni list

 

 

Dostopnost